Welkom bij B-Mind Eindhoven voor Balans, Gezondheid en Groei

Als je altijd doet wat je deed, krijg je wat je altijd kreeg. ~Jerome Wehrens





Wil je geregeld op de hoogte worden gebracht van onze activiteiten en aanbiedingen ontvangen?
Meld je dan aan voor de nieuwsbrief (afmelden kan eenvoudig weer via de brief zelf).

Als dank voor het aanmelden krijg je per mail de B-Mind Breathing!

Deze oefening kan je stressniveau in 2 min omlaag brengen!

E-mail adres (*):
Voornaam (*):


Download de B-Mind app met gratis meditaties en coach functie!


B-Mind_Mindfulness-Eindhoven_Android-download-logoB-Mind_Mindfulness-Eindhoven_Apple-download-logo


postitPowerHouse040B-Mind_partners_logos2

Jerome is hoofdtrainer voor de Wim Hof Methode!

Wim Hof Methode_#ntracademie
Klik op de afbeelding, om een uitzending van NTR te bekijken waar Wim Hof vertelt wat zijn methode voor je kan doen.


ADnl-logo
De Wim Hof Methode werkt! Klik op het AD logo en lees het artikel.


Zie ook Wim Hof Methode voor meer info.

B-Mind werkt vanuit de kracht van de geest. Wie de geest beheerst beheerst het lichaam.

Wist u dat B-Mind:

  • Hoofdtrainer is voor de Wim Hof Methode
  • Als missie heeft om te laten zien en ervaren dat iedereen ‘Healingpower’ heeft
  • Alle trainingen als maatwerk kan leveren (Zie voorbeelden van maatwerk)
  • Al onze training meer dan een 8,5 gemiddeld krijgen!

    Onze mindfulness training
    gemiddeld beoordeeld wordt met een: 9,5
    gebaseerd op 105 beoordelingen (27-05-2016)

  • Unieke trainingen heeft en de krachtigste methodes gebruikt in zijn trainingen (zoals Wim Hof Methode, Systema, Transcedente Meditatie, Zen, Qi Gong etc)
  • Bij de trainingen ook de interne energie-balans meeneemt
  • In zijn Mindfulness training een volwaardige meditatie training verwerkt heeft
  • Gebruik maakt van Biofeedback (Hart coherentie)
  • Buteyko beheerst(Ademhalingstechniek)
  • WHM beheerst op master level (Beinvloeden immuunsyteem)
  • Ook Yoga en Qi Gong geeft (Zie Mind & Body)

Zie Startdata voor aanvangsdata van trainingen en cursussen.

Krijg weer de controle over je leven en groei naar functioneren ‘op je best’.
Ervaar dit nu zelf en kom langs bij B-Mind!

The greatest deception men suffer is from their own opinions. ~Leonardo Da Vinci

Wanneer coaching?
Door middel van coachingsessies komen mensen er achter wat belangrijk is, ordenen ze gedachten, gevoelens, woorden en acties zodat deze weer dezelfde kant op staan. Het gaat erom dat je weet wat je, privé of zakelijk, wilt bereiken, waarbij de coach je helpt en begeleidt in het bereiken van je doelstellingen zodat je een leven leidt dat ingericht is zoals jij dat graag wilt. Een leven gebaseerd op jouw persoonlijke waarden, waarbij de keuzes die je maakt consistent, bewust en effectief zijn. Een leven dat je balans geeft, maar ook plezier, intimiteit, energie, financiele onafhankelijkheid, focus en actie in elk gebied van je leven.

Wat is mijn sterkte als coach?
Ik ben gediplomeerd lifestylecoach en gespecialiseerd in werk gerelateerde vragen en gezondheid. Ik beheers technieken die diep kunnen ingrijpen op de algehele gezondheid (zoals Wim Hof Method, Qi Gong en Buteyko).
Het duiden van het probleem, vervolgens inzichtelijk maken en mensen dit zelf laten inzien, behoort tot mijn kernkwaliteiten.

Mijn stijl?
Deze kan het best omschreven worden als coachen vanuit gevoel, met veel humor en to the point. Technieken en methoden die ik veel gebruik in mijn coaching zijn co-actief coachen, provocatief coachen, mindfulness en bio-feedback. Mijn ruime werkervaring en persoonlijke ontwikkeling hebben mijn vermogen om mensen snel te doorgronden (‘te lezen’) goed ontwikkeld.

Hoe ziet een traject eruit?
Een coachtraject duurt doorgaans 5 sessies. De sessies worden ingepland om de 4 weken. 90% van mijn klanten vinden de antwoorden die ze zoeken bij mijn coaching!

Als meditatie een medicijn was, dan was het een billion-dollar blockbuster. ~ dr. Norman Rosenthal (studie naar Circulation)

De gemiddelde westerling kan zich 4 minuten continue concentreren. Door middel van training zoals meditatie is dit te verhogen. Mediteren is als het trainen van spieren. In plaats van spieren train je het neurale netwerk.

Als je iedere week mediteert, kun je na acht weken ook echt veranderingen bij jezelf gaan opmerken. Klachten kunnen verdwijnen, meer rust, geluk en zelfs toename van intelligentie. Hersenmassa neemt toe als je dagelijks mediteert (gebieden die toenemen: Insula, Brodman 9 en 10, Somatosensorische cortex) ~ Neuroreport 2005

Meditatietechnieken en methoden zijn hulpmiddelen waardoor een innerlijke gelegenheid wordt gecreëerd die het makkelijker maakt om los te komen van de hectiek van het dagelijkse leven en je leert hoe je innerlijke rust kunt ervaren.

Wat de beste meditatietechniek voor jou is kun je alleen zelf bepalen door te ervaren. Om dit voor een ieder optimaal te faciliteren beperkt B-Mind zich niet tot één techniek. Wij bieden de meest krachtige meditatie vormen aan in onze trainingen (zoals Geleide-, Autogeen-, Transcendent-, ZEN-, Qi Gong-, Osho-, Hart-, Lach-, Energetisch-, Tummo-, Grid-, Chakra- en Orgaan meditaties)

Leave your front door and your back door open, let thoughts come and go. Just don’t serve them tea!

Je kunt beter niets doen, dan druk te zijn met niets ~Lao Tse

Bmind-memo-auditMindfulness is voor iedereen geschikt die graag bewuster wil omgaan met spanningsklachten zoals piekeren/malen, stemmingswisselingen, overbelastingsklachten, slaapproblemen, extreme vermoeidheid, angst en chronische pijn. Het zorgt dat je minder automatisch reageert vanuit oude gewoontes. Mindfulness zorgt dus niet alleen voor stressreductie, maar ook voor innerlijke groei en ontwikkeling; aandachtiger leven in het hier en nu vormt een basis voor een gelukkig leven.

Je beter voelen zonder jezelf te forceren is de kern van mindfulness.

“Positief denken met je hersenen is zinvol, maar positief voelen vanuit je hart geeft een geweldige impuls aan de gezondheid en aan effectief en creatief functioneren”
“Spanning ontstaat omdat je denkt iets te moeten, ontspanning is gewoon zijn”
“Als meditatie een medicijn was, dan was het een billion-dollar blockbuster. ~ dr. Norman Rosenthal (studie naar Circulation)”
“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music. ~Friedrich Nietzsche”

Het doel van Mindfulness is dat er geen doel aanwezig is: een doel zonder doel ~Prins & Decuypere, 2013.

Je beter voelen zonder jezelf te forceren is de kern van mindfulness.

Mindfulness is niet nieuw. Gedachtengoed van Mindfulness heeft zijn oorsprong in het Boeddhisme (2500 jaar geleden) en de Griekse mythologie (Demeter en Persefone). Het is een deel van wat ons menselijk maakt, het vermogen om volledig bewust aanwezig te zijn. Leven in het hier en nu. Helaas zijn we meestal alleen kort in deze staat, en zijn we meestal met gedachten in het verleden, toekomst of in een fantasie wereld. Vooral als we emotioneel geraakt worden is het lastig om in het hier en nu te blijven. Gelukkig is het mogelijk om door training te leren hoe je langer in het hier en nu kan verblijven. Het is een vaardigheid die aangeleerd kan worden.

Om bewust in het hier en nu te zijn en om jezelf goed te voelen traint Mindfulness vaardigheden.

Vaardigheden:

  • Niet oordelen (waarnemen, observeren, er is geen goed/fout);
  • Geduld (begrijpen dat dingen tijd nodig hebben);
  • Frisse blik (alles elke keer voor het eerst ervaren);
  • Vertrouwen in jezelf;
  • Niet streven (doelen loslaten, niet vasthouden aan uitkomsten);
  • Acceptatie (open staan voor wat er waargenomen wordt);
  • Loslaten (niet gehecht zijn aan gedachten, gevoelens, sensaties en ervaringen);
  • Milde en vriendelijke blik (inleven in jou situatie en die van anderen en er waardering voor opbrengen).

Thema’s

  • De automatische piloot herkennen;
  • De aandacht op het hier en nu richten;
  • Bewust handelen.
Wat kan mindfulness o.a. voor je doen:
– stress verminderen
– herstellend vermogen van het lichaam verbeteren
– concentratie verhogen
– gevoel van welbehagen verhogen
– intuïtie versterken
– nachtrust verbeteren
Na 1 les laten we je al ervaren dat onderstaande argumenten ongegrond zijn:
– geen tijd voor
– te zweverig voor mij
– ik sport al genoeg
– levert mij niks op
– werkt niet voor mij
– ik doe niet mee aan dit soort trents

B-Mind besteed bij de Mindfulness training veel aandacht aan voelen en ademhaling.

Zie voor meer info: Mindfulness training

Bereik de top in jezelf en niet die van een ander ~Jerome Wehrens

Ontstress via Yoga!

Balance Yoga is een unieke combinatie van verschillende Yoga vormen en is een concept van B-Mind.
De oorsprong van Balance Yoga ligt bij Yin Yoga, Tibetaanse Yoga en Hatha Yoga. Het is laagdrempelig en erg geschikt voor beginners in de Yoga. In deze vorm ligt er meer nadruk op rust vinden in het lichaam, onthaasten en ontstressen en minder op lenigheid. Lenigheid is een gevolg en niet het doel. Na 1 les zal je direct resultaat ervaren!

Gun jezelf deze les, die je als een APKtje voor het lichaam en geest gezien mag worden.

De Yoga wordt in Eindhoven gegeven!
Aanmelden