Masterclass natuurlijk afvallen

                                                         Slim Slank – verbeter je gezondheid door af te vallen

Val af door je mindset te veranderen.

Laat uw voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voeding.  ~Hippocrates

Wat ga je leren?

In deze workshop:

  • Krijg je inzicht in de baanbrekende Slim Slank methode (onderdeel van de B-Mind methode)
  • Leer je hoe je jouw mind kunt veranderen om blijvend gewicht te verliezen
  • Leer je wat de belangrijke beinvloeders van je gewicht zijn
  • Leer je hoe je jouw hormoonspiegel stabiel krijgt
  • Krijg je een format om duurzaam met je gewicht aan de slag te gaan
  • Ga je de eerste stap zetten om gewicht te verliezen

Slim Slank

Vaak eten we niet vanuit overleving maar vanuit andere behoeften. Voordat je een hap neemt, vraag jezelf dan eens af vanuit welke noodzaak je eet en hoeveel trek je eigenlijk hebt.

Bewust eten is iets dat we vaak niet meer doen of waarvoor we de tijd niet meer nemen. We eten te snel, terwijl we bezig zijn met iets anders of als noodzakelijk kwaad. Vandaag nodig ik je uit om je bewust te zijn hoe je eet. Ik nodig je in deze mini uit om aan de ‘EETREM’ te trekken.

Minder eten bevordert onze gezondheid, zorgt dat we ouder worden en dat we energieker zijn. Minder eten is lastig! Krachten die eten stimuleren, zijn je overtuigingen over voeding, leefgewoonte en stress. Met name stress is een boosdoener. Als je die vermindert, neemt de wens naar eten af. Hier gaan we mee aan de slag.

Velen hebben ook de overtuiging dat ze moeten eten om aan energie te komen. Misschien hebben ze helemaal geen honger, maar stel dat die nog komt. Dan kun je beter nog maar dat ene boterhammetje extra eten. Het terugbrengen van je caloriegebruik, in welke vorm dan ook, zorgt dat je systeem kan herstellen, onderhoud kan doen en efficiënter wordt. Ik leer je wat werkt.

Als we slecht slapen verstoord dat de hormoonbalans waardoor je meer trek krijgt en je meer wilt eten. Goed slapen is een voorwaarde om gezond af te kunnen vallen. Hormonen als Leptine (ik heb genoeg gegeten) en Ghreline (mijn maag is leeg ik moet eten) spelen hier een belangrijke rol. We geven veel tips voor een goede nachtrust en leren je hoe je deze hormoonspiegel in balans krijgt.

Nieuwsgierig geworden naar deze workshop?

O ja...

Je mag na deze workshop alles eten wat je wilt als je het maar doet volgens 'MIND MAP' dat je geleerd krijgt.

Zolang het je geen stress geeft, mag je dit bij iedere hap doen. Als je ervaart dat je stressniveau omhoog gaat, klap dan eens in je handen! Daarmee heb je een mooie oefening om te gaan werken aan balans. Als je mind namelijk in de overdrive staat, zul je ook in overdrive willen eten.
Als ik een pizza eet (wat ik zelden doe), gaan al mijn hormonale bellen rinkelen. Ik hoor dan bijna letterlijk: “Haaah leeeloeeiaaa” in mijn hoofd. Mijn hersenen interpreteren de pizza als fantastisch voor mijn systeem. Ze bevatten suikers, vetten en zout die in de oertijd schaars waren en die belangrijk zijn voor mijn systeem. Ik word dus gestimuleerd om veel te eten! Veel meer dan ik nodig heb. Want wie weet hoe lang het duurt voor ik dit weer tegenkom… (zegt mijn oerbrein)..

Praktische informatie

Locatie: Eindhoven / Nuenen (De Verbindende Factor)
Tijd:
10:30 – 16:00
Kosten: € 99 euro
Benodigd: kleding waar jij je prettig in voelt