Het boek en de methode HEELWEEK

Kom in een week in balans!

De HEELWEEK geeft je een blauwdruk voor een leven in balans. Het is een effectieve, eenvoudig toe te passen methode die je inspireert om er je eigen formule van te maken. Die je laat voelen, focus geeft en je leert de regie te nemen over je eigen leven.


Lezers geven dit boek 5 sterren!

De HEELWEEK kent zeven thema’s met bijbehorende oefeningen. Deze begeleiden je in belangrijke aspecten als: het vinden van rust, mentale kracht, de interactie met anderen, bewuster eten, vitaal en gezond blijven en omgaan met de digitale wereld.

De HEELWEEK is praktisch en toegankelijk geschreven, met veel persoonlijke anekdotes en wetenschappelijke onderbouwing.
Ervaar de kracht van deze methode en ga voor een gelukkig leven in balans.




Bestel een gesigneerd exemplaar van het boek!


MEER INFO:

“If you always do what you’ve always done, you’ll always get what you’ve always got” ~Henri Ford

De HEELweek beschrijft zeven dagen. Een week waarbij iedere dag is toegespitst op een thema. De hoofdstukken:

  • Maandag ‘IK’: op maandag werk je aan je innerlijke kompas. Wat zou je kunnen veranderen om gelukkiger te worden en te leven vanuit passie?
  • Dinsdag ‘NU’: dinsdag staat in het teken van stress en hoe je dit ervaart. Dit hoofdstuk helpt je rust te vinden en laat zien hoe je dit kunt bereiken.
  • Woensdag ‘WIJ’: Woensdag gaat over de interactie met anderen. Je verkent hoe jij je verbindt met anderen en je gaat kijken wat je hierin wilt en kunt verbeteren.
  • Donderdag ‘EET’: Donderdag gaat over bewust eten en drinken. Wat zijn de effecten als je bewuster eet en je meer afstemt op wat je echt nodig hebt.
  • Vrijdag ‘FIT’: Vrijdag staat in het teken van natuurlijk en functioneel bewegen. Wat is het belang van bewegen voor je gezondheid en wat zou je hierin voor jezelf kunnen veranderen?
  • Zaterdag ‘UIT’: op zaterdag krijg je inzicht in het effect van de digitale wereld op jou en je gezondheid. Je wordt in dit hoofdstuk voorbereid om een dag offline te gaan.
  • Zondag ‘GA’: zondag is de dag waarop je gaat doorpakken. Je krijgt handvatten om meer in je kracht te komen. Je sluit af met een plan om het geleerde te implementeren en toe te passen.


Ik heb meerdere retreats onder leiding van Jerome meegemaakt en ben iedere keer weer onder de indruk van de wijze waarop hij binnen no-time een sfeer van veiligheid, gezamenlijkheid en positiviteit weet te creeeren.
Grappig en bijzonder genoeg ervoer ik deze sfeer bij het lezen van het boek ook, ondanks het feit dat Jerome zelf fysiek afwezig is. Wij, lezers van het boek, zijn allemaal op onze eigen manier opzoek naar balans. Dat is een persoonlijk proces en deze transitie kan soms ook eenzaam en onzeker zijn. De positieve en oordeelloze toon van Jerome in combinatie met zijn persoonlijke anekdotes gaf mij het gevoel dit pad samen met hem te bewandelen. Knap hoe hij deze intimiteit middels een boek weet te creeeren. Een prachtig (persoonlijk) document! Aanrader 😉
Fleur – 13-9-2018

Door de schrijfstijl, de persoonlijke verhalen, wetenschappelijke onderbouwingen, de tekeningen en een vleugje humor is het boek leuk om te lezen.
Middels het uitvoeren van de opdrachten uit dit boek (en de vele goede tips) ben ik de ‘verandering’ ingegaan, (nog) dichter bij mezelf gekomen en bewuster gaan leven. Bijzondere ervaring. Ik raad het boek iedereen aan die met zichzelf aan de slag wil gaan!
Karin – 29-8-2018

Ik heb genoten van het boek. Ik las het boek uit nieuwsgierigheid. Ik heb een training (Wim Hof methode) bij Jerome gevolgd en was benieuwd naar wat hij te vertellen heeft. Hij heeft indruk op me gemaakt met dit boek. Ik had niet verwacht dat ik zoveel inzichten zou vergaren. De manier van schrijven is erg prettig. Naast dat het informatief is (onderbouwd met spraakmakende opmerkelijke onderzoeken), spoort Jerome ook aan om actie te ondernemen door de beschreven oefeningen. Je ontkomt er niet aan om bewuster te gaan leven na het lezen van dit boek.
Besluiten die ik heb genomen na het lezen van het boek:
1. Ik vermijd het woord “sorry” (bedankt voor je geduld ipv sorry dat ik te laat was).
2. Ik zie feedback als een cadeau om er beter van te worden; wanneer de feedback een stroom aan negativiteit blijkt te zijn, dan zal ik bukken voor alle pijlen die mijn richting op komen.
3. Ik ga vaker nep lachen met mijn kinderen met als gevolg dat we vaak gierend van het lachen op de grond zullen liggen.
4. Ik ga minder eten, mijn eerste experimenten zijn hoopgevend. Eerder koos ik liever voor een ongezonde maaltijd dan geen maaltijd. Nu zal ik veel vaker kiezen om een maaltijd over te slaan in plaats van een ongezonde maaltijd te nuttigen. Ik heb zelf ondervonden dat we veel eten helemaal niet nodig hebben.
5. Ik heb een aantal fitheidsdoelstellingen gedefinieerd waar ik altijd aan wil voldoen.
6. Ik ga vaker een offline dag beleven met mijn gezin. Waarom klamp ik me toch altijd zo vast aan die telefoon, die me continue uit mijn flow haalt?
Rob – 2-7-2018

‘Ik heb veel coaches meegemaakt vanuit mijn professie maar jij bent één van de beste die ik ooit ben tegengekomen! Ik heb met veel bewondering ervaren en gezien hoe jij mensen in korte tijd in hun kracht zet.’
K. van Vliet ~ Hoogleraar

‘Fantastisch hoe je in zo’n korte tijdsspanne de essentie kan weergeven en doen ervaren. En dit zonder jezelf op de voorgrond te plaatsen. Dit is wat een echte teacher van je maakt. Echt top!’
J. Vermeiren ~ Therapeut

‘You are a true master! What you do, is dance with the students and teach them the steps during the dance. A teacher can only teach you the steps. But this is so much more than teaching.’
R. Waller ~ Ondernemer