Masterclass Stress beheersing

Leer dansen op het ritme van het leven. ~Jerome

Voel rust en geluk

“Je kunt beter niets doen, dan druk te zijn met niets” ~ Lao Tse

Wat ga je leren?

In deze workshop:

  • Krijg je inzicht in de baanbrekende B-Mind methode en hoe je deze voor stress kunt inzetten
  • Werken we aan je mindset: wat gebeurt er onbewust bij je en hoe kun je dat veranderen
  • Gaan we aan de slag met ademhaling
  • Leer je jouw geest tot rust te brengen
  • Leer je hoe van de actiemodus naar ontspan-modus kunt komen
  • Krijg je tools om balans te vinden en te behouden

Onderdelen van de workshop

“Totdat we het onbewuste bewust maken, zal het je leven dicteren en zul je het lot noemen” ~ Carl Jung ~
Stress is in de hedendaagse maatschappij niet te vermijden, het is onderdeel van het leven. Af en toe stress is zelfs goed voor ons systeem. Het is een uniek primair fysiologisch proces dat ons helpt en beschermt tegen gevaar en ons zelfs vitaal kan houden. Het probleem is dat we dit systeem te vaak en te lang ‘aanzetten’ en oversturen waardoor we allerlei fysieke en mentale klachten kunnen krijgen.
 

In deze workshop behandelen we hoe we ons systeem beter kunnen gebruiken en afstemmen. Wat kun je beter wel doen en wat niet? Hoe kun je van een actieve stand naar een passieve stand komen. Van drukte naar rust. Hoe krijg je weer grip op het leven en wordt je focus weer scherp? Hoe kom je en blijf je in balans?

We gaan leren hoe je met je ademhaling je geest en lichaam tot rust kan brengen. Ook leren we ademhaling beter toe te passen en in te zetten om stress snel te signaleren.

Goed slapen is belangrijk om de balans te behouden, we gaan veel tips geven voor een goede nachtrust. We gaan de beste tools leren om balans te behouden en gelukkig te worden of te blijven!

“Weet dat iedere steen in de rivier, de stroom voor altijd verandert”

 

Nieuwsgierig geworden naar deze workshop?

Feiten

Mediteren is de beste oefening om te onthaasten en de mind te trainen. Uit onderzoek door Harvard in 2005 blijkt dat als je gedurende acht weken mediteert, je hersenstructuur meetbaar verandert. De linker prefrontale cortex raakt 27 procent meer doorbloed, met als grootste effect een verhoogde beleving van welbehagen. Als je na acht weken onder een scan gaat liggen, heb je onder andere meer witte massa en de werking van je neurale netwerk (mind) is verbeterd.
Wanneer je niet wilt dat jouw (over)spannen gevoel overslaat in een burn-out is het goed om te weten wat overspannen symptomen zijn.
Staat jouw gevoelsmeter in het rood?
Signalen kunnen zijn: gespannen, lichamelijke klachten, snel afgeleid, snel boos, lage energie, slechter slapen, behoefte aan alleen zijn, belangrijke zaken negeren, reacties uit je omgeving...

Praktische informatie

Locatie: Eindhoven (Waalre) / Nuenen (De Verbindende Factor)
Tijd:
10:30 – 16:00
Kosten: € 99 euro
Benodigd: kleding waar jij je prettig in voelt