Release Methode Online | B-Mind E-learning Module

Online Training

Release
Methode®

“Kies voor ontspanning en herstel met onze laagdrempelige E-learning Module”

Van AAN naar UIT

De nummer één oplossing voor Long-COVID herstel

Op tijd tot rust komen, is cruciaal voor een goede mentale en fysieke gezondheid. De ruststand van ons systeem, wordt ‘aangezet’ door de Nervus Vagus, de langste zenuw in ons lichaam. Als deze Nervus Vagus, bijvoorbeeld door stress of Long COVID, signalen niet meer goed doorgeeft, zal je lichaam niet meer tot rust komen. Dit leidt tot voortdurende stress en een breed scala aan chronische ziektebeelden.

In de Release Methode Online Training leer je zeven eenvoudige oefeningen die jouw Nervus Vagus weer goed laten werken. Je zult snel ervaren dat je weer ontspant en je energieniveau kunt verhogen en kunt herstellen. 

De Release Methode E-learning Module van B-Mind is een laagdrempelige methode, ontwikkeld op basis van wetenschappelijke inzichten, aangevuld en ruime ervaring uit de praktijk. Wat hebben veel ziektebeelden met elkaar gemeen? Wat heeft de afgelopen vijftien jaar de beste resultaten opgeleverd bij onze deelnemers? Welke oefeningen zijn eenvoudig te integreren in je dagelijks leven? Met de Release Methode zet je een belangrijke stap in het herstellen van de balans. Voor jezelf, of voor mensen die je hierin wil begeleiden.

Start direct met de methode op ons E-learning platform, pak langdurige klachten aan en ervaar binnen acht weken verbetering.

Wat is de Release Methode?

De Nervus Vagus is belangrijkste zenuw om je systeem in de ‘ruststand’ te zetten. Als je Nervus Vagus, bijvoorbeeld door langdurige stress, burn-out of Long COVID, niet meer goed signalen doorgeeft, zal je lichaam niet meer tot rust komen. Sommige mensen ervaren dan klachten als: slecht slapen, geen energie, slecht kunnen focussen, spierpijn, depressieve gevoelens, vaak ziek zijn, een hoge hartslag of het altijd koud hebben.

In de Release Methode E-learning Module leer je zeven eenvoudige oefeningen die jouw Nervus Vagus weer goed laten werken. Je zult snel ervaren dat je weer tot rust komt.

1. Stress Release

Release Methode:
de 7 oefeningen

2. Energy Release

Release Methode:
de 7 oefeningen

3. Back Release

Release Methode:
de 7 oefeningen

4. Lymph Release

Release Methode:
de 7 oefeningen

5. Breath Release

Release Methode:
de 7 oefeningen

6. Neck Release

Release Methode:
de 7 oefeningen

7. Psoas Release

Release Methode:
de 7 oefeningen

De Methode is ontwikkeld door ademexpert Jerome Wehrens. De Release Methode is een krachtige zelfhulpmethode en bevat zeven effectieve en laagdrempelige oefeningen. Duur van de hele reeks oefeningen is 20 minuten. 

Jerome heeft door het jarenlang begeleiden van klanten kunnen toetsen welke oefeningen effectief werkten bij het oplossen van chronische klachten. Denk bijvoorbeeld aan Long COVID, burn-out en stress gerelateerde klachten.

De methode wordt ondersteund door wetenschappelijk inzicht en een holistische kijk op het lichaam. Het aanpakken van ontstekingen en langdurige stress in het lichaam blijkt de basis van herstel voor vele chronische ziektebeelden.

De resultaten die we momenteel behalen bij het begeleiden van klanten bewijzen de kracht en effectiviteit van deze methode.

Release Methode Online Training

Start direct met de online training Release Methode en krijg direct toegang tot onze krachtige e-learing module en omgeving.

E-learning module met 7 modules en 34 lessen

  • Geen wachttijden, direct starten

  • 7 E-learning modules met 34 lessen

  • Krijg antwoord op al jouw vragen via het e-learning platform

  • Volg de cursus in je eigen tempo, op je eigen plek

  • Lessen herhalen en terugspoelen naar wens

Tip: Meld je gratis aan om toegang te krijgen tot de slimme ademtools en Q&A’s op ons e-learningplatform.

  • Je mag de training een jaar lang onbeperkt gebruiken

Locatie: online. Je krijgt direct toegang tot het B-Mind e-learning portaal.

Geldigheid: 1 jaar toegang tot de training
Prijs: € 199,-

"Als beroepsbeoefenaar in de gezondheidszorg heb ik ervaren dat De Release Methode een hulpmiddel van onschatbare waarde is voor het beheer van langdurig herstel na covid. De geboden hulpmiddelen en inzichten zijn eenvoudig te implementeren en toch ongelooflijk effectief in het helpen van patiënten om met de symptomen om te gaan en hun kracht te herwinnen. Ik waardeer hoe de methodologie mijn benadering van de behandeling van langdurige covid heeft gestroomlijnd, waardoor het voor mij gemakkelijker is geworden om mijn patiënten naar een soepeler herstelproces te begeleiden."

De Nervus Vagus als Gids

De mens heeft twaalf paar zenuwen die beginnen in de hersenen. Van deze zenuwen is de tiende absoluut de meest interessante en de meest krachtige. Deze zenuw is de Nervus Vagus. De Nervus Vagus is een onderdeel van het parasympathisch zenuwstelsel.

Het is de zenuw die je helpt te ontspannen en een toestand van rust te bereiken om stress en angst te bestrijden. Bovendien helpt hij je te genieten van een gevoel van welzijn dat essentieel is voor een betere levenskwaliteit.

Deze lange zenuw staat in verbinding (bezenuwt) de spieren van de keel, de ademhaling, spijsvertering en de nieren. Omdat deze zenuw zo lang is en zoveel vertakkingen heeft, heeft hij de naam ‘Nervus Vagus’ (zwervende zenuw) of kortweg ‘vagus’, het Latijnse woord voor ‘dolend, zwervend’.

Je zou de Nervus Vagus een lange afstandssnelweg kunnen noemen die de voorkant van je lichaam doorkruist.

Taken van de Nervus Vagus:

  • Haalt je lichaam uit de 'stressklem'

  • Zorgt dat je lichaam kan helen en herstellen

  • Vertraagt de ademhaling en verlaagt de bloeddruk

  • Verhoogt het gevoel van welbevinden (stabiliteit emotionele brein)

  • Versterkt het immuunsysteem

  • Vergroot de hormonale balans in je lichaam

Release
Methode
Online
Training

  • Krijg antwoord op al jouw vragen via het e-learning platform

  • Krijg direct toegang tot je eigen leeromgeving

  • Volg de training overal met de handige App

  • Lessen herhalen en terugspoelen naar wens

Aanmelden

Release Methode Online Training

Docent / Trainer: Jerome Wehrens

Wat leer ik in Online Training:

In deze e-learning module:

  • Leer je de theorie van de methode

  • Leer je nek te ontspannen

  • Leer je rug te ontspannen

  • Leer je emotionele brein te reguleren

  • Leer je afvalstoffen beter af te voeren

  • Leer je ademhaling toepassen voor herstel

  • Leer hoe je jouw herstel kunt meten

  • Leer weer te vertrouwen op je lichaam

  • Leer met welke intensiteit je kunt trainen

  • Krijg je voldoende kennis om zelf met de oefeningen aan de slag te gaan.

De methode die helpt om je lichaam optimaal te ontspannen:

  • Kom tot rust

  • Krijg meer energie

  • Ga weer slapen

  • Voel weer blijdschap

  • Verbeter je gezondheid

"Nadat ik de Release-methode heb ontdekt, kan ik met recht zeggen dat het een game-changer is geweest voor mijn welzijn. De zeven oefeningen voor de nervus vagus hebben mij geholpen te ontspannen en mijn energieniveau te verhogen op een manier die ik niet voor mogelijk hield. Het is ongelooflijk hoe zulke eenvoudige technieken zo’n groot verschil kunnen maken in hoe ik me elke dag voel."

"Het gaat goed met de oefeningen! Ik vind ze heel fijn om te doen en voel me er erg goed bij, ik heb meer energie en tegelijkertijd meer rust en ik slaap ook beter 🙏🏻. Ik heb al diverse mensen om me heen getipt op de methode 😊."

De Release Methode rijkt zorgprofessionals tools en inzichten aan voor herstel op o.a. long covid. De methodiek wordt door zorgprofessionals als simpel en doeltreffend ervaren.

Herken je één of meerdere klachten?

Tinnitus en oorsuizen
lage rugklachten
  • Moeilijk tot rust komen

  • Weinig energie

  • Slecht slapen

  • Despressief

  • Snel geprikkeld

  • Slecht kunnen focussen

  • Gevoelig voor licht en / of geluid

  • Droge mond en / of ogen

  • Altijd koud

  • Veel spierpijn

  • Oorsuizen

  • Vaak ziek

Waarom het niet vanzelf overgaat

Als je meer dan acht weken stress hebt gehad, kan het al zijn dat je lichaam niet meer in de ruststand komt. Bij chronische stress kom je in de val van het stresshormoon cortisol terecht; je gaat steeds meer cortisol aanmaken en je endocrinesysteem remt dit niet meer af. Het is dus zaak actief je lichaam uit de klem te halen (orthosympathicus). De Release Methode helpt hierbij.

"Als het probleem niet op te lossen is, is het geen probleem."

Online Trainer

Jerome Wehrens

“Mijn kracht zit erin dat ik zowel geloof in wetenschap als in spiritualiteit. In deze training breng ik beide werelden bij elkaar en kan ik putten uit een rijke bron van kennis en ervaring.”

Liever een training op locatie volgen?

Release Methode®
1-Daagse Training op locatie

Wij bieden de Release Methode ook aan in een 1-daagse training op verschillende locaties in Nederland. Bekijk de agenda en schrijf je direct in.

Upcoming start data 1-daagse Training

02
Mrt.
Release Methode Training

Release Methode Training

Datum: zaterdag 02 maart 2024
Locatie: Worldyoga, Eindhoven
Tijd: 10:30 – 16:30 uur
Trainer: Jerome Wehrens
Prijs: € 149.00
Meer informatie Aanmelden
15
Mrt.
Release Methode Training

Release Methode Training

Datum: vrijdag 15 maart 2024
Locatie: De Roos, Amsterdam
Tijd: 10:30 – 16:30 uur
Trainer: Evelyn Smith
Prijs: € 149.00
Meer informatie Aanmelden
20
Mrt.
Release Methode Training

Release Methode Training

Datum: woensdag 20 maart 2024
Locatie: Yin Life Art, Witmarsum (Fr)
Tijd: 10:30 – 16:30 uur
Trainer: Jeroen Kuiper
Prijs: € 149.00
Meer informatie Aanmelden

Contactformulier

Scroll naar boven

B-Mind® Adem App

Gratis kennismaken met het Adem Platform
incl. B-Mind Breathing Exercise Tools

*Je ontvangt een e-mailtje met je toegangslink voor het aanmaken van je account en downloaden van de App.

Let op: als GRATIS lid kies je ervoor om de maandelijkse nieuwsbrief van B-Mind te ontvangen.

download*

Dé magische tips om je middenrif los te maken

Loes Knaapen: ongekend dat je dit GRATIS weggeeft!

*Als dank ontvang je maandelijks mijn nieuwsbrief.

energie en balans door een gezonde ademhaling
Mis mijn nieuwsbrief niet