One pager Wim Hof Methode - B-Mind

Dé Wim Hof Methode - ONE PAGER!

Dé Wim Hof Methode training zoals deze in Eindhoven wordt gegeven nog eens samengevat op één pagina.

De eerste pijler is ademen

We ademen altijd, maar we zijn ons meestal niet bewust van het enorme potentieel ervan. Verhoogde zuurstofniveaus bevatten een schat aan voordelen, en de gespecialiseerde ademhalingstechniek van de Wim Hof-methode onthult ze allemaal: meer energie, verminderde stressniveaus en een verbeterde immuunrespons die ziekteverwekkers snel aanpakt.

checkmark icon BLIJF VOELEN IPV TELLEN (hierdoor blijf je in je limbische brein)
checkmark icon Houd doorgaans 15 min oefenen per dag aan
checkmark icon Het beste moment om te oefenen is in de ochtend voor het eten
checkmark icon Zowel liggen of zitten is goed
checkmark icon Forceer niet en blijf bewust bij de oefening
checkmark icon Bij voorkeur de ademhaling in de buik houden
checkmark icon Zoek bij stap één naar de biochemische switch
checkmark icon ZORG VOOR EEN VELIGE PLEK ALS JE OEFENT

Koude therapie

De kou is je warme vriend en een van de drie pijlers van de wim hof methode. Een juiste blootstelling aan de kou zorgt voor een cascade van gezondheidsvoordelen, waaronder de opbouw van bruin vetweefsel en resulterend vetverlies, verminderde ontsteking die een versterkt immuunsysteem bevordert, evenwichtige hormoonspiegels, verbeterde slaapkwaliteit en de productie van endorfines – het gevoel – goede chemicaliën in de hersenen die je humeur van nature verbeteren

Voorbereiding:
checkmark icon Ademen
checkmark icon Pols en gezicht deppen
checkmark icon Visualisatie warmte
checkmark icon Weet waarom je het wilt doen (mindset)
Training:
checkmark icon Warme ontstaat vanuit de buik
checkmark icon 2 min trainen is voldoende
checkmark icon Training doe je bij 16 graden of minder
checkmark icon Pijnbeleving treed doorgaans op onder de 10 graden
Nazorg:
checkmark icon Focus op warmte
checkmark icon Laat je lichaam opwarmen door de gang van alle dag op te pakken (natuurlijke bezigheden). Als je het te lang koud hebt is je training te intensief geweest.
checkmark icon Witte vingers kunnen duiden op de ziekte van Raynaud.

De derde pijler is MINDSET

Deze pijler is de basis van de andere twee: zowel blootstelling aan koude als bewust ademen vereisen geduld en toewijding om volledig onder de knie te krijgen. Gewapend met focus en vastberadenheid ben je klaar om je eigen lichaam en geest te verkennen en uiteindelijk de baas te worden.

checkmark icon Maar 2% is bereid om uit zijn comfortzone te stappen
checkmark icon No is KNOwing (we groeien op met de mindset; het is niet mogelijk)
checkmark icon 30% van je zuurstof gaat naar je hersenen; train meditatie en focus
checkmark icon Wat is je stip op de horizon (waar wil je naartoe)?
checkmark icon Als jij het kunt zien… dan kan ik het ook

download*

Dé samenvatting van de Wim Hof Methode op één pagina.

*Als dank zal je de maandelijkse nieuwsbrief ontvangen.

Mis mijn nieuwsbrief niet